swaziland - Reisverslag uit Malkerns, Swaziland van Jacqueline eilander - WaarBenJij.nu swaziland - Reisverslag uit Malkerns, Swaziland van Jacqueline eilander - WaarBenJij.nu

swaziland

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

17 Augustus 2015 | Swaziland, Malkerns

vanuit Marlothpark vrijdag vertrokken naar Swaziland. Bestemming Malkern gebergte "farm Rosecraft" Swaziland.
Grensovergang bij Swaziland is een heel ritueel, veel mensen waarvan de meer dan helft niets doet, papiertjes en stempels. Niet zo heel vriendelijk aan de grens allemaal maar goed we zijn binnen. Na nog geen 30 km horen we een klap en een bonk. Auto aan de kant van de weg gezet en helaas een lekke band. Waarschijnlijk een pothole in de weg die we helaas niet gezien hebben. Auto aan de kant an de weg gezet koffers er uit en reserve wiel pakken. Helaas een thuiskomertje en geen normaal wiel. Reis voortgezet en de laatste 18 km ging over gravel en omhoog hier hebben we minstens een uur overgedaan. Best spannend allemaal, auto slipte een aantal keer, de weg was erg slecht .

Aankomst in Swaziland was goed, we werden verwelkomt door een grote hond, kruising Boerboel, mastiff, boxer.Daan kon hier heerlijk mee kroelen. Ryan de eigenaar stond in de keuken al voor ons te koken. Uitzicht was erg mooi . We kregen twee tenten 1 voor de jongens en 1 voor ons. In het midden een rieten overkapping met een gastel en koelkast en een lekker zitje en een hokje met toilet en douche.

Eten was lekker in swailand, Farmfood zoals Ryan het noemt, groentjes en dieren eten van de boerderij. Daarna nog lekker bij tent zitten kletsen. Heerlijk geen wifi dan wordt er weer eens echt lekker gezellig met elkaar gekletst. Maar goed al snel verscheen uit de ooghoeken van Bram en Gido een paar ogen. Het bleek een enorme spin. Echt heel erg groot ik had nog nooit zo n grote spin gezien. Dat zit dan niet echt heel ontspannen meer...

Ryan is de volgende dag met onze kapotte band naar Mumbaza gegaan om te kijken of er een een nieuwe band was, maar helaas geen band. Goede nieuws was wel dat de band er zeker maandag zou zijn. Daarom een nacht extra in Swaziland gebleven, we wilden het risico niet nemen om op zondag misschien nog een lekke band te krijgen en dan aan de kant van de weg te staan. Geen reserve band en geen data bereik, wat moet je dan doen?

Zaterdag een flinke hike gelopen, vanuit de accommodatie waren er mooie wandelingen te maken in de bossen, langs watervallen, was erg mooi. Er zou bij een waterval waar we even gestopt zijn hoorden we van Ryan boa constrictors hebben gelegen maar wij hebben niets gezien. Zondag een dag niets gedaan, bij de tent gebleven en genoten van de natuur en de apen in de bomen en een boekje gelezen.

Maandag ochtend heeft Ryan nog gebeld naar de garage waar onze band besteld was en helaas de band was er niet??!!! Niemand wist ergens van. Advies was om toch maar te komen met de auto en dan te kijken of er een band zou zijn die eventueel zou passen.
Dit hebben we gedaan en na wat zoeken en wachten reden we toch rond 11.30 richting St Lucia.

Ik was eigenlijk blij weer richting Zuid -Afrika te kunnen gaan, ik vond Swaziland erg arm, niet heel vriendelijk,
grote cultuur shock.

De eigenaresse van de accommodatie in St Lucia heeft aangeboden dat we dagje extra in St Lucia mogen blijven, betekent dat we een dagje minder in Drakenbergen kunnen blijven. Daar zullen we morgen een beslissing overmaken. Er is in St Lucia in ieder geval heel veel te doen, walvissen kijken, nijlpaarden, krokodillen, game drives , stranden en snorkelen eigenlijk te veel.

We gaan zo lekker eten de kip staat in de oven en de groentjes ook.
Vanavond oprijd naar bed en dan morgen regelen wat we allemaal gaan doen de aankomende dagen.

groeten uit St. Lucia van ons allen.